Un altre anàlisi, aquest cop del joc Pelayo y su pandilla!!
Segur que us serà molt útil per tal de poder veure què es pot treballar amb
aquesta aplicació tan divertida!
ASPECTES GENERALS
-Nom:
Pelayo y su pandilla.
-Distribuït:
Distribuït a tot el món, tot i que només està editat amb una llengua (llengua
castellana).
-Any
de producció o darrera actualització: 7 d’octubre 2008.
-Edat dels
destinataris: 3-6 anys.
-URL:(en
el cas que sigui una aplicació web) http://nea.educastur.princast.es/repositorio/RECURSO_ZIP/2_1_ibcmass_u08/index.html
|
CONTINGUT
-Breu descripció del programa: És un programa adreçat a infants, en el qual poden
aprendre conceptes sobre les estacions jugant, escoltant o visualitzant.
-Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’area de
descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi
trobem l’observació i identificació de
qualitats d’elements de l’entorn. I a la subàrea de raonament i
representació, hi trobem l’identificació de canvis que es produeixen en
l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte.
Per altra banda a
l’àrea de comunicació i llenguatges, també hi ha continguts, els quals formen
part de la subàrea d’observar, escoltar i experimentar, en la que hi trobem
l’exploració de diferents instruments: ratolí i teclat d’ordinador. A la
subàrea de parlar, expressar i comunicar, hi ha l’utilització d’instruments
tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació,
per enregistrar i escoltar. I per finalitzar, en la subàrea de interpretar,
representar i crear, hi trobem la utilització d’instruments tecnològics en
els processos creatius per el treball d’ordinadors, per crear, dibuixar i
pintar.
- Funcionalitat: (informar, practicar, crear....): Els apartats de visualitza i escoltar
bàsicament informen, els altres on els infants interactuen, poden pràctica
diferents conceptes relacionats amb el tema treballat.
-Tipus
d’activitat que proposa: Nosaltres ens
centrem en la unitat 8, la qual tracta de les estacions de l’any. Cada unitat
té un menú amb “atendre, jugar, veure, escoltar i tocar”.
• Atendre: podem visualitzar una petita història sobre la
primavera.
• Jugar: Es divideix en cinc parts. Primerament tenim
l’apartat de contar, en el qual s’han de contar diferents elements. El
següent apartat és el de trencaclosques, i tal com diu el nom, podem
construir un trencaclosques. També tenim l’apartat de construir, on els
infants han de construir algun personatge. A l’apartat d’escollir, han de
triar els objectes que formen part de l’estació esmentada. I finalment a
pintar, podem pintar un dibuix.
• Veure: Aquí tenim dues opcions, o veure un àlbum amb
diferents fotos de les estacions, o bé al museu visualitzar alguna obra
d’art.
• Escoltar: També es divideix en cinc apartats. El primer
és escoltar un conte, seguidament podem escoltar música, i els tres restants
podem escoltar diferents sons.
• Tocar: l’últim apartat es divideix en dos, pintar i
retallar, però és necessaria una contrasenya per poder entrar en aquest
apartat.
- Ús:
(individual / col·lectiu): individual. Tot i que alguna apartat com ara el de
visualitzar o escoltar podría ser grupal.
-Àrees
curriculars relacionades: Té un total de
75 unitats, 25 per a cada àrea: medi físic i social, comunicació i
representació i identitat i autonomia personal.
-Competències
que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest
programa són les següents: - Pensar, crear, elaborar explicacions i
iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la
comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de
comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i
explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i
respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
Adequació
al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): L’aplicació
és amb llengua castellana, tot i que el vocabulari és simple i normalment va
acompanyat amb un petit icona el qual ens ajuda a comprendre la paraula. Per
a infants d’educació infantil penso que és correcte i que el poden utilitzar
sense problemes.
|
INTERFÍCIE:
- Descripció:
(metàfores utilitzades): En aquesta aplicació no hi trobem cap metàfora, tot
i que l’icona principal del programa es un sol, i al començament també tenim
l’ajuda d’un gos.
-Estètica: És una aplicació simple i senzilla però penso que es
adequada per a nens i nenes d’infantil, i trobem diferents colors els quals
separen cada apartat acompanyats de petits icones divertits i amb moviment.
-Navegació: La navegació es fàcil, ja que a la part superior
sempre hi ha el menú, el qual ens dona l’opció d’anar d’un lloc a l’altre amb
facilitat.
- Perifèrics especials: (tablet, càmera web…): És una aplicació web per a
ordinadors.
|
USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès, après,
utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC
9126))
És un
programa atractiu i interessant pels usuaris d’educació infantil, amb ell i
podem jugar a través de qualsevol ordinador amb connexió a internet i no
necessitem cap aparell extern.
|
INTERACTIVITAT
- Tipus de
resposta del sistema (corregeix les
actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de
l’actuació...): En les activitats els infants van jugant, i en alguna
activitat al moment que s’equivoquen ja es corregeix, o en altres fins que no
ho tenen tot ben resolt no la dona per bona. Un cop finalitzada, ens diu que
hem fet l’activitat bé, però en cap moment dona cap tipus d’informe ni
d’avaluació.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar
informació, respondre preguntes, crear,
publicar informació,
canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): L’usuari pot escoltar, mira
i jugar amb els diferents apartats esmentats anteriorment.
-Quines
possibilitats didàctiques ofereix? Ofereix la possibilitat d’escoltar
diferents sons, música i un conte, també de visualitzar diferents imatges, i
jugar fent trencaclosques, pintant, construint...
|
PROPOSTES
-Quines propostes per millorar en faries.
Cada apartat només
té una o dues opcions, això vol dir que per exemple, un cop as fet un
trencaclosques, ja no hi ha possibilitat de fer-ne més. Les activitats estan
molt bé, per això penso que estaria bé que hi haguès l’opció de triar-ne més.
|
Moltes gràcies per compartir aquests recursos. Ens seran molt pràctics per treballar-ho a l'aula!
ResponderEliminar