jueves, 8 de mayo de 2014

Un altre anàlisi, aquest cop del joc Pelayo y su pandilla!!

Segur que us serà molt útil per tal de poder veure què es pot treballar amb aquesta aplicació tan divertida! 



ASPECTES GENERALS
-Nom: Pelayo y su pandilla.
 -Autor (o autors): proyectokidsmart.
 -Distribuït: Distribuït a tot el món, tot i que només està editat amb una llengua (llengua castellana).
 -Any de producció o darrera actualització: 7 d’octubre 2008.
 -Edat dels destinataris: 3-6 anys.

CONTINGUT
  -Breu descripció del programa: És un programa adreçat a infants, en el qual poden aprendre conceptes sobre les estacions jugant, escoltant o visualitzant.
 -Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’area de descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi trobem  l’observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn. I a la subàrea de raonament i representació, hi trobem l’identificació de canvis que es produeixen en l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte.
Per altra banda a l’àrea de comunicació i llenguatges, també hi ha continguts, els quals formen part de la subàrea d’observar, escoltar i experimentar, en la que hi trobem l’exploració de diferents instruments: ratolí i teclat d’ordinador. A la subàrea de parlar, expressar i comunicar, hi ha l’utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar i escoltar. I per finalitzar, en la subàrea de interpretar, representar i crear, hi trobem la utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per el treball d’ordinadors, per crear, dibuixar i pintar.
- Funcionalitat: (informar, practicar, crear....): Els apartats de visualitza i escoltar bàsicament informen, els altres on els infants interactuen, poden pràctica diferents conceptes relacionats amb el tema treballat.
 -Tipus d’activitat que proposa: Nosaltres ens centrem en la unitat 8, la qual tracta de les estacions de l’any. Cada unitat té un menú amb “atendre, jugar, veure, escoltar i tocar”.
Atendre: podem visualitzar una petita història sobre la primavera.
Jugar: Es divideix en cinc parts. Primerament tenim l’apartat de contar, en el qual s’han de contar diferents elements. El següent apartat és el de trencaclosques, i tal com diu el nom, podem construir un trencaclosques. També tenim l’apartat de construir, on els infants han de construir algun personatge. A l’apartat d’escollir, han de triar els objectes que formen part de l’estació esmentada. I finalment a pintar, podem pintar un dibuix.
Veure: Aquí tenim dues opcions, o veure un àlbum amb diferents fotos de les estacions, o bé al museu visualitzar alguna obra d’art.
Escoltar: També es divideix en cinc apartats. El primer és escoltar un conte, seguidament podem escoltar música, i els tres restants podem escoltar diferents sons.
Tocar: l’últim apartat es divideix en dos, pintar i retallar, però és necessaria una contrasenya per poder entrar en aquest apartat.
- Ús: (individual / col·lectiu): individual. Tot i que alguna apartat com ara el de visualitzar o escoltar podría ser grupal.
 -Àrees curriculars relacionades: Té un total de 75 unitats, 25 per a cada àrea: medi físic i social, comunicació i representació i identitat i autonomia personal.
 -Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest programa són les següents: - Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals. 
Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): L’aplicació és amb llengua castellana, tot i que el vocabulari és simple i normalment va acompanyat amb un petit icona el qual ens ajuda a comprendre la paraula. Per a infants d’educació infantil penso que és correcte i que el poden utilitzar sense problemes.
INTERFÍCIE:
 - Descripció: (metàfores utilitzades): En aquesta aplicació no hi trobem cap metàfora, tot i que l’icona principal del programa es un sol, i al començament també tenim l’ajuda d’un gos.
 -Estètica: És una aplicació simple i senzilla però penso que es adequada per a nens i nenes d’infantil, i trobem diferents colors els quals separen cada apartat acompanyats de petits icones divertits i amb moviment.
 -Navegació: La navegació es fàcil, ja que a la part superior sempre hi ha el menú, el qual ens dona l’opció d’anar d’un lloc a l’altre amb facilitat.
- Perifèrics especials: (tablet, càmera web…): És una aplicació web per a ordinadors.

USABILITAT
 (capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126)) 
És un programa atractiu i interessant pels usuaris d’educació infantil, amb ell i podem jugar a través de qualsevol ordinador amb connexió a internet i no necessitem cap aparell extern.
INTERACTIVITAT
 - Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...): En les activitats els infants van jugant, i en alguna activitat al moment que s’equivoquen ja es corregeix, o en altres fins que no ho tenen tot ben resolt no la dona per bona. Un cop finalitzada, ens diu que hem fet l’activitat bé, però en cap moment dona cap tipus d’informe ni d’avaluació.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,
publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): L’usuari pot escoltar, mira i jugar amb els diferents apartats esmentats anteriorment.
 -Quines possibilitats didàctiques ofereix? Ofereix la possibilitat d’escoltar diferents sons, música i un conte, també de visualitzar diferents imatges, i jugar fent trencaclosques, pintant, construint...

PROPOSTES
-Quines propostes per millorar en faries.
Cada apartat només té una o dues opcions, això vol dir que per exemple, un cop as fet un trencaclosques, ja no hi ha possibilitat de fer-ne més. Les activitats estan molt bé, per això penso que estaria bé que hi haguès l’opció  de triar-ne més.

1 comentario:

  1. Moltes gràcies per compartir aquests recursos. Ens seran molt pràctics per treballar-ho a l'aula!

    ResponderEliminar