jueves, 8 de mayo de 2014

Aquí us deixem  l’anàlisi de l’aplicació del Joc de l’estiu que ja fa dies que us vam presentar.


Tingueu en compte que els continguts i les competències que es treballen poden variar depenent dels interessos del mestre a l'hora d’utilitzar l’aplicació. 



ASPECTES GENERALS
-Nom: El joc de de l’estiu
-Autor (o autors): La xarxa de televisions locals
-Distribuït: Distribuït a tot el món, tot i que només està editat amb una llengua.
-Any de producció o darrera actualització: Estiu 2013
-Edat dels destinataris: de 4 a 10 anys
-URL: (en el cas que sigui una aplicació web):  http://www.petitaxarxa.cat/games_swf/estiu/
CONTINGUT
-Breu descripció del programa: És un programa que ens permet conèixer els objectes de l’estiu a partir de l’observació. Ens fa contar les vegades que hem pogut visualitzar un mateix objecte.
-Continguts: Els continguts que podem treballar a partir d’aquest joc els detectem a l’àrea de Descoberta de l’entorn, ja que el principals continguts que treballarem a partir del joc són; - observació i identificació de diferents elements de l’entorn, - Observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn, - Observació i reconeixement de semblances i diferències, - Reconeixement dels canvis que es produeixen a l’entorn, - Curiositat i iniciativa per la descoberta. Per altre banda també trobem continguts de l’àrea de Comunicació i llenguatge; - Curiositat i interès davant les creacions visuals, - Utilització d’instruments tecnològics,- Construcció de la noció de quantitat i inici de la seva representació.
-Funcionalitat: (informar, practicar, crear....) Amb aquest joc els infants hauran de triar un objecte estiuenc i aniran sortint pantalles. Els hauran de contar i el final els pregunta quant objectes iguals han trobat. Per tant estan treballant la repetició i alhora estan practicant llenguatge matemàtic quant conten els objectes.
-Tipus d’activitat que proposa: El tipus d’activitat que proposa és una activitat de llenguatge ja que els infants veuran diferents imatges d’objectes relacionats amb l’estiu i d’entre tots n’hauran de triar un, un cop triat l’objecte  hauran de contar quantes vegades es repeteix ja que el final et pregunta quant objectes iguals has trobat per tant també estem  treballant el llenguatge matemàtic ja que hauran d’anar contant quant objectes iguals trobem.
-Ús: (individual / col·lectiu): L’ús és individual, tot i que per presentar el joc es pot fer col·lectivament  i que els infants ajudin a la mestre a contar, per tan entre tots obtindrem un resultat. Un cop feta la presentació és un joc individual.
-Àrees curriculars relacionades: podríem dir que aquest joc engloba les tres àrees curriculars, tot i això podem destacar l’àrea de descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a principals, ja que el fet de treballar l’estació de l’estiu fa que sigui un programa adreçat al medi i per tant a l’entorn més proper.
-Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest programa són les següents; - Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals. 
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): El target és adequat per l’edat dels infants, ja que el vocabulari es planer i adequat i el nivell es assequible per l’edat dels infants. Pel que fa a la gama de colors és molt adequada amb la temàtica de l’estiu. Per altre banda el llenguatge que és fa servir que és molt poc ja que predomina més la imatge és comprensible pels més petits. Per tant podem dir que el target està molt adequat pels més petits de 4 a 6 anys. Tot i això el ser un joc adreçat per infants fins a 10 anys crec que el target és massa simple per aquestes edats, ja que les imatges són molt infantils i el vocabulari es podria complicar més per aquestes edats. 
INTERFÍCIE:
-Descripció: (metàfores utilitzades) concretament en aquest joc no trobem cap metàfora relacionada amb la temàtica de l’estiu, tot i això a la portada i trobem representat mitjançant la imatge elements típics de l’estiu, com poden ser les onades, el sol i les gavines. Els colors que utilitza també estan relacionats amb la temàtica.
-Estètica: l’estètica del joc és atractiva ja que combina colors estiuencs com el vermell, blaus i groc, tot representant les onades i el sol de l’estiu. A l’iniciar el joc trobem les instruccions del funcionament del joc, i seguidament a la part inferior ja trobem una fletxa de color groc per seguir avançant. a la pantalla següent i trobem imatges d’objectes de l’estiu, on els infants en poden triar una i automàticament ja va passant les pàgines fins arribar el final on els infants anotaran el nombre de vegades que han vist repetit a l’objecte. A l’ultima pàgina a la part inferior dreta trobem una icona per tornar a començar. I una altre per poder-te baixar les imatges del joc. L’estètica no es gaire complexa, ja que el joc ja està programat perquè vagi passant de pàgina. 
-Navegació: La navegació és molt fàcils i assequible pels infants de 4 a 10 anys, ja que com ja hem dit anteriorment el joc està programat i ell sol ja va passant de pàgina. Poder consta d’una navegació adequada pels més petits però pels més grans és una navegació massa simple i senzilla.
-Perifèrics especials: (tablet, càmera web…): Concretament el joc de l’estiu no el trobem com aplicació per tablet o mòbils, tot i això es pot jugar al joc des de la pàgina web de petita xarxa.
USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari!en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126)): És un joc molt simple però alhora atractiu per l’usuari ja sigui un infant com un adult. No es necessita cap programa extern per tal de poder jugat per tant es assequible des de tots els ordinadors fins i tot tauletes i mòbils.
INTERACTIVITAT
-Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...): El joc dona informació al principi de l’actuació per tal de deixar les consignes classes, a partir d’aquest moment deixa lliurement al jugador. Al finalitzar si la resposta es correcte et felicita i et deixa baixar imatges com a premi, i en cas contrari que la resposta no sigui correcte no et dona la solució sinó que et pregunta; “ Has comptat bé?” i et dona la opció de tornar a posar la resposta o de tornar a jugar.
-Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear, publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): L’hi permet escollir amb quin objecte vol jugar, a partir d’aquest moment l’únic que fa el jugador és contar quants objectes iguals dels que ha escollit surten a les diferents pantalles, i finalment anotar quant objectes ha contat.
-Quines possibilitats didàctiques ofereix?
Les possibilitats didàctiques que ofereix aquest joc, són les de reconeixement de les imatges per tant adquisició de vocabulari relacionat amb l’estiu, per altre banda també treballem el llenguatge matemàtic a partir de l’observació i a partir de contar objectes.
PROPOSTES
-Quines propostes per millorar en faries? El que milloraria seria l’edat a la qual va adreçat el joc , ja que crec que és un joc molt senzill per infants de 10 anys. El que podríem fer és proposar diferents nivells de vocabulari, que les imatges passin més ràpid, que hi hagin més pantalles per tant que hagin de contar a més de 10. El que proposo és augmentar el nivell de dificultat pels infants de 10 anys, per tant el joc podria estar adreçat a infants de  3 a 6 anys.

1 comentario:

  1. Té molt bona pinta! Ideal per apendre sobre el llenguatge! Moltes gràcies!

    ResponderEliminar