Aquí us deixem l’anàlisi de l’aplicació
del Joc de l’estiu que ja fa dies que us vam presentar.
Tingueu en compte que els continguts i les competències que es treballen
poden variar depenent dels interessos del mestre a l'hora d’utilitzar l’aplicació.
ASPECTES GENERALS
-Nom: El joc de de l’estiu
-Autor (o autors): La xarxa de televisions locals
-Distribuït: Distribuït a tot el món,
tot i que només està editat amb una llengua.
-Any de producció o darrera actualització:
Estiu 2013
-Edat dels destinataris: de 4 a 10
anys
-URL: (en el
cas que sigui una aplicació web): http://www.petitaxarxa.cat/games_swf/estiu/
|
CONTINGUT
-Breu descripció del programa: És un programa que ens permet
conèixer els objectes de l’estiu a partir de l’observació. Ens fa contar les
vegades que hem pogut visualitzar un mateix objecte.
-Continguts:
Els
continguts que podem treballar a partir d’aquest joc els detectem a l’àrea de
Descoberta de l’entorn, ja que el principals continguts que treballarem a
partir del joc són; - observació i identificació de diferents elements de l’entorn,
- Observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn, - Observació
i reconeixement de semblances i diferències, - Reconeixement dels canvis que
es produeixen a l’entorn, - Curiositat i iniciativa per la descoberta. Per
altre banda també trobem continguts de l’àrea de Comunicació i llenguatge; -
Curiositat i interès davant les creacions visuals, - Utilització d’instruments
tecnològics,- Construcció de la noció de quantitat i inici de la seva
representació.
-Funcionalitat: (informar,
practicar, crear....) Amb
aquest joc els infants hauran de triar un objecte estiuenc i aniran sortint
pantalles. Els hauran de contar i el final els pregunta quant objectes iguals
han trobat. Per tant estan treballant la repetició i alhora estan practicant
llenguatge matemàtic quant conten els objectes.
-Tipus d’activitat que proposa: El
tipus d’activitat que proposa és una activitat de llenguatge ja que els
infants veuran diferents imatges d’objectes relacionats amb l’estiu i d’entre
tots n’hauran de triar un, un cop triat l’objecte hauran de contar quantes vegades es
repeteix ja que el final et pregunta quant objectes iguals has trobat per
tant també estem treballant el
llenguatge matemàtic ja que hauran d’anar contant quant objectes iguals
trobem.
-Ús: (individual
/ col·lectiu): L’ús és
individual, tot i que per presentar el joc es pot fer col·lectivament i que els infants ajudin a la mestre a
contar, per tan entre tots obtindrem un resultat. Un cop feta la presentació
és un joc individual.
-Àrees
curriculars relacionades: podríem dir que aquest joc
engloba les tres àrees curriculars, tot i això podem destacar l’àrea de
descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a principals, ja
que el fet de treballar l’estació de l’estiu fa que sigui un programa adreçat
al medi i per tant a l’entorn més proper.
-Competències
que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest
programa són les següents; - Pensar, crear, elaborar explicacions i
iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la
comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de
comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i
explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i
respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
-Adequació al target: (vocabulari
entenedor, nivell adequat….): El
target és adequat per l’edat dels infants, ja que el vocabulari es planer i
adequat i el nivell es assequible per l’edat dels infants. Pel que fa a la
gama de colors és molt adequada amb la temàtica de l’estiu. Per altre banda
el llenguatge que és fa servir que és molt poc ja que predomina més la imatge
és comprensible pels més petits. Per tant podem dir que el target està molt
adequat pels més petits de 4 a 6 anys. Tot i això el ser un joc adreçat per infants
fins a 10 anys crec que el target és massa simple per aquestes edats, ja que
les imatges són molt infantils i el vocabulari es podria complicar més per
aquestes edats.
|
INTERFÍCIE:
-Descripció: (metàfores
utilitzades) concretament en
aquest joc no trobem cap metàfora relacionada amb la temàtica de l’estiu, tot
i això a la portada i trobem representat mitjançant la imatge elements típics
de l’estiu, com poden ser les onades, el sol i les gavines. Els colors que
utilitza també estan relacionats amb la temàtica.
-Estètica: l’estètica del joc és atractiva ja que
combina colors estiuencs com el vermell, blaus i groc, tot representant les
onades i el sol de l’estiu. A l’iniciar el joc trobem les instruccions del
funcionament del joc, i seguidament a la part inferior ja trobem una fletxa
de color groc per seguir avançant. a la pantalla següent i trobem imatges
d’objectes de l’estiu, on els infants en poden triar una i automàticament ja
va passant les pàgines fins arribar el final on els infants anotaran el
nombre de vegades que han vist repetit a l’objecte. A l’ultima pàgina a la
part inferior dreta trobem una icona per tornar a començar. I una altre per
poder-te baixar les imatges del joc. L’estètica no es gaire complexa, ja que
el joc ja està programat perquè vagi passant de pàgina.
-Navegació: La navegació és molt fàcils i assequible
pels infants de 4 a 10 anys, ja que com ja hem dit anteriorment el joc està
programat i ell sol ja va passant de pàgina. Poder consta d’una navegació
adequada pels més petits però pels més grans és una navegació massa simple i
senzilla.
-Perifèrics especials: (tablet,
càmera web…): Concretament el
joc de l’estiu no el trobem com aplicació per tablet o mòbils, tot i això es
pot jugar al joc des de la pàgina web de petita xarxa.
|
USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès,
après, utilitzat i atractiu per l’usuari!en condicions especifiques d’ús.
(ISO/IEC 9126)): És un joc molt
simple però alhora atractiu per l’usuari ja sigui un infant com un adult. No
es necessita cap programa extern per tal de poder jugat per tant es
assequible des de tots els ordinadors fins i tot tauletes i mòbils.
|
INTERACTIVITAT
-Tipus de resposta del sistema (corregeix
les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de
l’actuació...): El joc dona
informació al principi de l’actuació per tal de deixar les consignes classes,
a partir d’aquest moment deixa lliurement al jugador. Al finalitzar si la
resposta es correcte et felicita i et deixa baixar imatges com a premi, i en
cas contrari que la resposta no sigui correcte no et dona la solució sinó que
et pregunta; “ Has comptat bé?” i et dona la opció de tornar a posar la
resposta o de tornar a jugar.
-Què permet fer a l’usuari? (buscar
informació, respondre preguntes, crear, publicar informació, canviar el seu
perfil, utilitzar avatars ..... ): L’hi
permet escollir amb quin objecte vol jugar, a partir d’aquest moment l’únic
que fa el jugador és contar quants objectes iguals dels que ha escollit
surten a les diferents pantalles, i finalment anotar quant objectes ha
contat.
-Quines
possibilitats didàctiques ofereix?
Les possibilitats didàctiques que ofereix
aquest joc, són les de reconeixement de les imatges per tant adquisició de
vocabulari relacionat amb l’estiu, per altre banda també treballem el
llenguatge matemàtic a partir de l’observació i a partir de contar objectes.
|
PROPOSTES
-Quines propostes per millorar en faries? El que
milloraria seria l’edat a la qual va adreçat el joc , ja que crec que és un
joc molt senzill per infants de 10 anys. El que podríem fer és proposar
diferents nivells de vocabulari, que les imatges passin més ràpid, que hi
hagin més pantalles per tant que hagin de contar a més de 10. El que proposo
és augmentar el nivell de dificultat pels infants de 10 anys, per tant el joc
podria estar adreçat a infants de 3 a
6 anys.
|
Té molt bona pinta! Ideal per apendre sobre el llenguatge! Moltes gràcies!
ResponderEliminar