martes, 20 de mayo de 2014


 Bon dia!!

Avui us adjuntem l’anàlisi d’una aplicació que ja fa dies que us vàrem presentar, és una aplicació que ens ajuda a aprendre una mica més de totes les estacions, i podem trobar jocs, espais per pintar paisatges, i moltes coses més!


Amb aquesta aplicació podem treballar TOTES LES ESTACIONS!! 


ASPECTES GENERALS
-Nom: Seasons
-Autor (o autors): Jasmine chapgar
-Distribuït: Internacionalment
-Any de producció o darrera actualització: Aquesta dada no està disponible en la pàgina web.
-Edat dels destinataris: A la pàgina no posa una edat concreta, tot i això les activitats que es proposen estan adreçades fins a l’educació primària per aquells infants que la seva llengua materna no sigui l’anglès. En cas de que la llengua materna fos l’anglès l’edat dels destinataris disminuiria.
-URL: (en el cas que sigui una aplicació web): http://www.sheppardsoftware.com/scienceforkids/seasons/seasons.htm

CONTINGUT
-Breu descripció del programa: en aquest programa i trobem dos tipologies d’activitats, jocs relacionats amb les estacions de l’any, i per altre banda trobem una altre activitat que consisteix en triar una estació de l’any i crear i pintar un paisatge amb elements característics de cada estació.
Aquest programa conta de molts jocs, ens centrarem a analitzar el joc de crear paisatges i pintar. Trobem altres jocs per treballar animals, els colors a l’apartat de preescolar, etc. És un programa amb molts recursos.
-Continguts: Els continguts que podem treballar a partir d’aquest joc els detectem a l’àrea de Descoberta de l’entorn, ja que el principals continguts que treballarem a partir del joc són; - observació i identificació de diferents elements de l’entorn i de les seves qualitats, - Observació i identificació de l’entorn social,  -Observació i reconeixement de semblances i diferències en els objectes. Per altre banda també es veuen reflectits continguts de l’àrea de Comunicació i llenguatge; - Utilització d’instruments tecnològics i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, - Ús dels llenguatges verbals i audiovisuals com a objectes de diversió, de creació i d’aprenentatge a través del joc.
-Funcionalitat: (informar, practicar, crear....) En aquestes activitats els infants poden practicar vocabulari amb llengua anglesa relacionat amb les estacions i per altre banda poden crear paisatges, murals, etc. Relacionats amb les estacions, ells poden escollir la temàtica de l’estació i el mateix programa proporciona imatges relacionades amb cada estació que els nens poden inserir i crear el seu propi paisatge.
-Tipus d’activitat que proposa: Proposa activitats plàstiques de pintar i reconèixer elements de cada estació. També amb aquest programa es pot treballar molt la imaginació ja que cada infant imaginarà un paisatge i el podrà plasmar amb els elements que té.
-Ús: (individual / col·lectiu): L’ús d’aquest joc és individual.
-Àrees curriculars relacionades: Podríem dir que aquest joc engloba les tres àrees curriculars per tant podem dir que és un joc globalitzador de les tres àrees d’aprenentatge, tot i això podem destacar l’àrea de descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a principals, ja que el fet de treballar conceptes de de totes les estacions fa que sigui un programa adreçat al medi i per tant a l’entorn més proper de l’infant.
-Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquesta aplicació són les següents; - Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte, - Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): El fet de ser un programa dissenyat amb llengua angles, podríem dir que té un target més complex per aquells infants que no dominin la llengua. Tot i això és un programa on predomina molt la imatge i fa que els infants puguin manipular el joc sense cap dificultat. Tot i això el vocabulari que s’utilitza és adequat per l’edat en que està adreçat el programa.
INTERFÍCIE:
-Descripció: (metàfores utilitzades): En aquesta aplicació no veiem cap metàfora clara, tot i això podem destacar que les diferents estacions estan molt representades mitjançant el dibuix, amb el dibuix ja podem saber de quina estació estem parlant o podem saber perfectament a quina estació pertany qualsevol joc que puguem trobar.
-Estètica: l’estètica és entenedora, a la part superior trobem escrites les diferents estacions, si cliquem a qualsevol d’elles ens porta a una pàgina on i podem trobar totes les activitats i jocs que trobem sobre l’estació en concret. A la part central i trobem quatre columnes una per estació amb dibuixos en moviment i caracteritzades amb els colors de les estacions, a cada columna i trobem diferents temes d’una mateixa estació que els infants podran pintar. A la part superior dreta i trobem una pestanya on i podrem trobar més jocs.
-Navegació: La navegació es assequible ja que mitjançant les imatges els infants poden entendre moltes coses, i els serà fàcil moure's per la pàgina. 
-Perifèrics especials: (tablet, càmera web…): Aquesta aplicació també es pot utilitzar des de la tablet, no hi ha una aplicació com a tal, però es pot jugar en xarxa.
USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari! en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126))
És una aplicació simple on i podem trobar jocs a diferents nivells, és una aplicació però atractiva per l’usuari tot i que a primer cop d’ull pot causar un afecte de aglomeració de imatges, jocs, etc.  És de fàcil accés tant per un infant com per un adult, i no es necessita cap programa extern per utilitzar i jugar amb els jocs que proposa l’aplicació.
INTERACTIVITAT
-Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...): EL fet de que nosaltres ens plategéssim aquesta aplicació com a recurs per pintar segons la tipologia d’estació, no et dóna una resposta concreta.  T’ofereix que un cop has acabat de pintar el dibuix el puguis imprimir. Tot i això en els jocs que ens ofereix l’aplicació en el cas que la resposta no sigui l’adequada no tu corregeix sinó que et dóna l’oportunitat de tornar-ho a fet ( podem pensar que en algun cas els alumnes ho podrien fer per eliminació)
-Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): Permet que els infants pintin virtualment paisatges corresponents a les diferents estacions de l’any, coneixent elements representatius de cada estació. Per tant podem dir que permet fer creacions pictòriques de les estacions de l’any.
-Quines possibilitats didàctiques ofereix? Les possibilitats didàctiques que ofereix són les de conèixer elements de cada estació i quins són els colors més representatius de les diferents estacions.
PROPOSTES
-Quines propostes millorar en faries? Com a proposta de millora intentaríem que els infants primerament tinguessin l’oportunitat de veure diferents paisatges amb els colors representatius de les estacions i després seria interessant que des del mateix programa poguessin crear un paisatge de qualsevol estació que el pintessin i que el poguessin classificar segons l’estació i que quedes guardat en la mateixa aplicació. Per tant els infants s’haurien de registrar a la pàgina, fet que enriquiria les habilitats en les noves tecnologies. També seria interessant que els altres companys poguessin veure les creacions de tots els alumnes, això seria feina de la mestra a recollir totes les creacions i posar-les en comú.

No hay comentarios:

Publicar un comentario