Bon dia!!
Avui us adjuntem l’anàlisi
d’una aplicació que ja fa dies que us vàrem presentar, és una aplicació que ens
ajuda a aprendre una mica més de totes les estacions, i podem trobar jocs,
espais per pintar paisatges, i moltes coses més!
ASPECTES GENERALS
-Nom: Seasons
-Autor (o autors): Jasmine chapgar
-Distribuït: Internacionalment
-Any de
producció o darrera actualització: Aquesta dada no està disponible en la
pàgina web.
-Edat dels
destinataris: A la pàgina no posa una edat concreta, tot i això les
activitats que es proposen estan adreçades fins a l’educació primària per
aquells infants que la seva llengua materna no sigui l’anglès. En cas de que
la llengua materna fos l’anglès l’edat dels destinataris disminuiria.
-URL: (en el cas que
sigui una aplicació web): http://www.sheppardsoftware.com/scienceforkids/seasons/seasons.htm
|
CONTINGUT
-Breu descripció del
programa: en aquest programa i
trobem dos tipologies d’activitats, jocs relacionats amb les estacions de
l’any, i per altre banda trobem una altre activitat que consisteix en triar
una estació de l’any i crear i pintar un paisatge amb elements característics
de cada estació.
Aquest programa conta de molts jocs, ens centrarem a
analitzar el joc de crear paisatges i pintar. Trobem altres jocs per
treballar animals, els colors a l’apartat de preescolar, etc. És un programa
amb molts recursos.
-Continguts: Els continguts que podem treballar a partir d’aquest
joc els detectem a l’àrea de Descoberta de l’entorn, ja que el principals
continguts que treballarem a partir del joc són; - observació i identificació
de diferents elements de l’entorn i de les seves qualitats, - Observació i
identificació de l’entorn social, -Observació
i reconeixement de semblances i diferències en els objectes. Per altre banda
també es veuen reflectits continguts de l’àrea de Comunicació i llenguatge; -
Utilització d’instruments tecnològics i del llenguatge audiovisual com a
mitjà de comunicació, - Ús dels llenguatges verbals i audiovisuals com a
objectes de diversió, de creació i d’aprenentatge a través del joc.
-Funcionalitat: (informar,
practicar, crear....) En aquestes activitats els infants poden practicar vocabulari amb llengua
anglesa relacionat amb les estacions i per altre banda poden crear paisatges,
murals, etc. Relacionats amb les estacions, ells poden escollir la temàtica
de l’estació i el mateix programa proporciona imatges relacionades amb cada
estació que els nens poden inserir i crear el seu propi paisatge.
-Tipus
d’activitat que proposa: Proposa activitats plàstiques de pintar i
reconèixer elements de cada estació. També amb aquest programa es pot
treballar molt la imaginació ja que cada infant imaginarà un paisatge i el
podrà plasmar amb els elements que té.
-Ús: (individual / col·lectiu): L’ús d’aquest joc és
individual.
-Àrees curriculars
relacionades: Podríem dir que aquest
joc engloba les tres àrees curriculars per tant podem dir que és un joc
globalitzador de les tres àrees d’aprenentatge, tot i això podem destacar
l’àrea de descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a
principals, ja que el fet de treballar conceptes de de totes les estacions fa
que sigui un programa adreçat al medi i per tant a l’entorn més proper de l’infant.
-Competències que es
treballen: Les competències que
treballem a partir d’aquesta aplicació són les següents; - Observar i
explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i
respecte, - Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin
cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la
integració social.
-Adequació al target: (vocabulari
entenedor, nivell adequat….): El fet de ser un programa dissenyat amb llengua
angles, podríem dir que té un target més complex per aquells infants que no
dominin la llengua. Tot i això és un programa on predomina molt la imatge i
fa que els infants puguin manipular el joc sense cap dificultat. Tot i això
el vocabulari que s’utilitza és adequat per l’edat en que està adreçat el programa.
|
INTERFÍCIE:
-Descripció: (metàfores
utilitzades): En aquesta aplicació no veiem cap metàfora clara, tot i això podem
destacar que les diferents estacions estan molt representades mitjançant el
dibuix, amb el dibuix ja podem saber de quina estació estem parlant o podem saber
perfectament a quina estació pertany qualsevol joc que puguem trobar.
-Estètica: l’estètica és entenedora, a la part superior trobem
escrites les diferents estacions, si cliquem a qualsevol d’elles ens porta a
una pàgina on i podem trobar totes les activitats i jocs que trobem sobre
l’estació en concret. A la part central i trobem quatre columnes una per
estació amb dibuixos en moviment i caracteritzades amb els colors de les
estacions, a cada columna i trobem diferents temes d’una mateixa estació que
els infants podran pintar. A la part superior dreta i trobem una pestanya on
i podrem trobar més jocs.
-Navegació: La navegació es assequible ja que mitjançant les
imatges els infants poden entendre moltes coses, i els serà fàcil moure's per
la pàgina.
-Perifèrics especials: (tablet, càmera
web…): Aquesta aplicació també es pot utilitzar des de la tablet, no hi ha
una aplicació com a tal, però es pot jugar en xarxa.
|
USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès, après,
utilitzat i atractiu per l’usuari! en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC
9126))
És una aplicació simple on i
podem trobar jocs a diferents nivells, és una aplicació però atractiva per
l’usuari tot i que a primer cop d’ull pot causar un afecte de aglomeració de
imatges, jocs, etc. És de fàcil accés tant
per un infant com per un adult, i no es necessita cap programa extern per
utilitzar i jugar amb els jocs que proposa l’aplicació.
|
INTERACTIVITAT
-Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer,
dona informes finals de l’actuació...): EL fet de que nosaltres ens plategéssim
aquesta aplicació com a recurs per pintar segons la tipologia d’estació, no
et dóna una resposta concreta. T’ofereix
que un cop has acabat de pintar el dibuix el puguis imprimir. Tot i això en
els jocs que ens ofereix l’aplicació en el cas que la resposta no sigui l’adequada
no tu corregeix sinó que et dóna l’oportunitat de tornar-ho a fet ( podem
pensar que en algun cas els alumnes ho podrien fer per eliminació)
-Què permet fer a l’usuari? (buscar informació,
respondre preguntes, crear,publicar informació, canviar el seu perfil,
utilitzar avatars ..... ): Permet que els infants pintin virtualment paisatges corresponents a les
diferents estacions de l’any, coneixent elements representatius de cada
estació. Per tant podem dir que permet fer creacions pictòriques de les
estacions de l’any.
-Quines
possibilitats didàctiques ofereix? Les possibilitats didàctiques que
ofereix són les de conèixer elements de cada estació i quins són els colors
més representatius de les diferents estacions.
|
PROPOSTES
-Quines propostes millorar en faries? Com a proposta de millora intentaríem que els infants
primerament tinguessin l’oportunitat de veure diferents paisatges amb els
colors representatius de les estacions i després seria interessant que des
del mateix programa poguessin crear un paisatge de qualsevol estació que el
pintessin i que el poguessin classificar segons l’estació i que quedes
guardat en la mateixa aplicació. Per tant els infants s’haurien de registrar
a la pàgina, fet que enriquiria les habilitats en les noves tecnologies. També
seria interessant que els altres companys poguessin veure les creacions de
tots els alumnes, això seria feina de la mestra a recollir totes les
creacions i posar-les en comú.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario