Avui us
presentem l’anàlisi que fa dies us vam ensenyar! És una aplicació molt dinàmica
que ens permet conèixer la metodologia de totes les estacions i alhora conèixer
els objectes relacionats per cada fenomen meteorològic. És una aplicació on la
imatge és molt original i atractiva.
Esperem
que aquest anàlisi us sigui útil per la vostre pràctica educativa.
ASPECTES GENERALS:
-Nom:
Kids&Us (Weather).
-Autor (o
autors): Kids&Us, school of english.
-Distribuït:
Espanya, Andorra, Itàlia, França i Bèlgica.
-Any de
producció o darrera actualització: Actual.
-Edat dels
destinataris: infants de diferents edats.
|
CONTINGUT:
-Breu
descripció del programa: És una aplicació amb llengua anglesa, la qual ens
informa amb veu del temps que fa i els infants han de clicar sobre la icona
corresponent, i el mateix, si necessiten algun tipus de complement, com ara
el paraigües o la jaqueta.
-Continguts:
Els continguts que detectem formen part de l’area de descoberta de l’entorn,
a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi trobem l’observació i
identificació de qualitats d’elements de l’entorn i l’observació i
identificació de fenòmens naturals: dia, nit, sol, pluja, núvols, vent, entre
d’altres, i valoració de la seva incidència en la vida quotidiana. I a la
subàrea de raonament i representació, hi trobem l’identificació de canvis que
es produeixen en l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte.
Per
altra banda a l’àrea de comunicació i llenguatges, també hi ha continguts,
els quals formen part de la subàrea d’observar, escoltar i experimentar, en
la que hi trobem l’exploració de diferents instruments: ratolí i teclat
d’ordinador. A la subàrea de parlar, expressar i comunicar, hi ha
l’utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual
com a mitjà de comunicació, per enregistrar i escoltar. I per finalitzar, en
la subàrea de interpretar, representar i crear, hi trobem la utilització
d’instruments tecnològics en els processos creatius per el treball
d’ordinadors, per crear, dibuixar i pintar.
- Funcionalitat:
(informar, practicar, crear....): Ens informa del temps, de diferents
sensacions que tenim i de diferents complements que necessitem per a un temps
determinat. Així com també practiquem la llengua anglesa.
-Tipus d’activitat que proposa: El centre de
la pantalla observem un nen el qual representa que ens informa del temps que
fa. Esta envoltat de diferents imatges, les quals haurem de clicar depenent
del que ens digui. Per exemple, ens pot dir que fa sol, i haurem de clicar el
sol, o per altre banda, si ens diu que plou i necessitem el paraigües
l’haurem de clicar, el mateix amb la jaqueta si té fred, entre d’altres.
- Ús: (individual / col·lectiu):
individual.
-Àrees
curriculars relacionades: Aquest joc forma part de les tres àrees
curriculars, tot i això podem destacar l’àrea de descoberta de l’entorn i la
de comunicació i llenguatge com a principals, ja que és un programa adreçat
al temps i per tant a l’entorn més proper.
-Competències
que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest
programa són les següents: - Pensar, crear, elaborar explicacions i
iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la
comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de
comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i
explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i
respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
-Adequació al target: (vocabulari
entenedor, nivell adequat….) El joc no té instruccions i només parla en
llengua anglesa, per tant, al principi pot ser una mica difícil per els
infants saber de que es tracta, o entendre les paraules. Però també és
positiu, ja que mica en mica les aniran interioritzant i aprenent.
|
INTERFÍCIE:
- Descripció: (metàfores utilitzades):
El programa no utilitza metàfores. La icona principal és el nen col·locat al
centre de la pantalla el qual ens indica què hem de fer.
-Estètica:
Visualment és molt atractiu, ja que els dibuixos són divertits i de colors
vius. El fons de la pàgina també és molt curiós, ja que dóna sensació de
llunyania i tranquil·litat.
-Navegació:
La navegació és molt fàcil, ja que el joc només consta d’una pantalla. No ens
dóna l’opció d’anar endavant ni enrere, ja que el joc és limita aquí.
- Perifèrics especials: (tablet,
càmera web…): Hi ha aplicacions per l’ihpad i ihpones.
|
USABILITAT:
(capacitat
d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari
en
condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126))
És
un programa atractiu i interessant pels usuaris d’educació infantil, amb ell
i podem jugar a través de qualsevol ordinador amb connexió a internet i no
necessitem cap aparell extern, tot i que també hi podem jugar a través de
l’hipad o l’ihpone si ens descarreguem l’aplicació corresponent.
|
INTERACTIVITAT:
- Tipus de resposta del sistema
(corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals
de l’actuació...): El sistema si que corregeix les actuacions, ja que si
cliquem una imatge la qual no correspon, ens comenta que ho tornem a provar
de nou. A part d’això, no dóna pistes ni recomana el que hem de fer, ni
tampoc dona informes finals.
- Què permet fer a l’usuari?
(buscar informació, respondre preguntes, crear,
publicar
informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): L’usuari l’únic
que pot portar a terme és escoltar les indicacions i clicar la imatge
adequada.
-Quines
possibilitats didàctiques ofereix? Aprendre llengua anglesa a
través del temps relacionat amb cada estació, i saber que necessitem en cada
època de l’any.
|
PROPOSTES:
-Quines
propostes millorar en faries.
Les
poques possibilitats del joc estan molt bé, tot i que penso que estaria molt
bé que tingues més possibilitats perquè els infants interaccionessin. Per
exemple, creant ells la seva pròpia estació i haver-la de relacionar amb el
temps més comú, o alguna activitat semblant que dones la possibilitat de
portar a terme els coneixements apresos anteriorment.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario