jueves, 29 de mayo de 2014

Avui us presentem l’anàlisi que fa dies us vam ensenyar! És una aplicació molt dinàmica que ens permet conèixer la metodologia de totes les estacions i alhora conèixer els objectes relacionats per cada fenomen meteorològic. És una aplicació on la imatge és molt original i atractiva.  
Esperem que aquest anàlisi us sigui útil per la vostre pràctica educativa.




ASPECTES GENERALS:
 -Nom: Kids&Us (Weather).
 -Autor (o autors): Kids&Us, school of english.
 -Distribuït: Espanya, Andorra, Itàlia, França i Bèlgica.
 -Any de producció o darrera actualització: Actual.
 -Edat dels destinataris: infants de diferents edats.
-URL: (en el cas que sigui una aplicació web) http://www.kidsandus.es/weather/ 
CONTINGUT:
 -Breu descripció del programa: És una aplicació amb llengua anglesa, la qual ens informa amb veu del temps que fa i els infants han de clicar sobre la icona corresponent, i el mateix, si necessiten algun tipus de complement, com ara el paraigües o la jaqueta.
 -Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’area de descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi trobem l’observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn i l’observació i identificació de fenòmens naturals: dia, nit, sol, pluja, núvols, vent, entre d’altres, i valoració de la seva incidència en la vida quotidiana. I a la subàrea de raonament i representació, hi trobem l’identificació de canvis que es produeixen en l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte.
Per altra banda a l’àrea de comunicació i llenguatges, també hi ha continguts, els quals formen part de la subàrea d’observar, escoltar i experimentar, en la que hi trobem l’exploració de diferents instruments: ratolí i teclat d’ordinador. A la subàrea de parlar, expressar i comunicar, hi ha l’utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar i escoltar. I per finalitzar, en la subàrea de interpretar, representar i crear, hi trobem la utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per el treball d’ordinadors, per crear, dibuixar i pintar.
- Funcionalitat: (informar, practicar, crear....): Ens informa del temps, de diferents sensacions que tenim i de diferents complements que necessitem per a un temps determinat. Així com també practiquem la llengua anglesa.
 -Tipus d’activitat que proposa: El centre de la pantalla observem un nen el qual representa que ens informa del temps que fa. Esta envoltat de diferents imatges, les quals haurem de clicar depenent del que ens digui. Per exemple, ens pot dir que fa sol, i haurem de clicar el sol, o per altre banda, si ens diu que plou i necessitem el paraigües l’haurem de clicar, el mateix amb la jaqueta si té fred, entre d’altres.
- Ús: (individual / col·lectiu): individual.
 -Àrees curriculars relacionades: Aquest joc forma part de les tres àrees curriculars, tot i això podem destacar l’àrea de descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a principals, ja que és un programa adreçat al temps i per tant a l’entorn més proper.
 -Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest programa són les següents: - Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals. 
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….) El joc no té instruccions i només parla en llengua anglesa, per tant, al principi pot ser una mica difícil per els infants saber de que es tracta, o entendre les paraules. Però també és positiu, ja que mica en mica les aniran interioritzant i aprenent. 
INTERFÍCIE:
- Descripció: (metàfores utilitzades): El programa no utilitza metàfores. La icona principal és el nen col·locat al centre de la pantalla el qual ens indica què hem de fer.
 -Estètica: Visualment és molt atractiu, ja que els dibuixos són divertits i de colors vius. El fons de la pàgina també és molt curiós, ja que dóna sensació de llunyania i tranquil·litat.
 -Navegació: La navegació és molt fàcil, ja que el joc només consta d’una pantalla. No ens dóna l’opció d’anar endavant ni enrere, ja que el joc és limita aquí.
- Perifèrics especials: (tablet, càmera web…): Hi ha aplicacions per l’ihpad i ihpones.

USABILITAT:
(capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari
en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126)) 
És un programa atractiu i interessant pels usuaris d’educació infantil, amb ell i podem jugar a través de qualsevol ordinador amb connexió a internet i no necessitem cap aparell extern, tot i que també hi podem jugar a través de l’hipad o l’ihpone si ens descarreguem l’aplicació corresponent.
INTERACTIVITAT:
- Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...): El sistema si que corregeix les actuacions, ja que si cliquem una imatge la qual no correspon, ens comenta que ho tornem a provar de nou. A part d’això, no dóna pistes ni recomana el que hem de fer, ni tampoc dona informes finals.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,
publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): L’usuari l’únic que pot portar a terme és escoltar les indicacions i clicar la imatge adequada.
 -Quines possibilitats didàctiques ofereix? Aprendre llengua anglesa a través del temps relacionat amb cada estació, i saber que necessitem en cada època de l’any.
PROPOSTES:
 -Quines propostes millorar en faries.
Les poques possibilitats del joc estan molt bé, tot i que penso que estaria molt bé que tingues més possibilitats perquè els infants interaccionessin. Per exemple, creant ells la seva pròpia estació i haver-la de relacionar amb el temps més comú, o alguna activitat semblant que dones la possibilitat de portar a terme els coneixements apresos anteriorment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario