Aquesta anàlisi que us presentem avui, és d’una aplicació
que acull totes les temàtiques relacionades principalment amb les estacions i
tot el que les engloba. És una aplicació que ens permet treballar les diferents
àrees curriculars a partir de les TIC.
ASPECTES GENERALS:
-Nom: El bosque de las actividades.
-Autor (o autors): Junta de Castilla y León.
-Distribuït: Distribuït a tot el món, està editat
amb dues llengues, castellana i anglesa.
-Any de producció o darrera
actualització: Actual.
-Edat dels destinataris: infants de diferents edats.
-URL: (en el cas que sigui una aplicació web):
http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos%20Infinity/
escritorio_infantil_ /castellano/escritorio.html |
CONTINGUT:
-Breu descripció del programa: És un
programa adreçat als nens i nenes d’educació infantil, el qual poden jugar
amb diferents temàtiques. Hi ha diferents tipus de jocs i activitats per als
infants i material per a professors.
-Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’area
de descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi
trobem l’observació i identificació de
qualitats d’elements de l’entorn. I a la subàrea de raonament i
representació, hi trobem l’identificació de canvis que es produeixen en
l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte.
Per altra banda a l’àrea de comunicació i
llenguatges, també hi ha continguts, els quals formen part de la subàrea
d’observar, escoltar i experimentar, en la que hi trobem l’exploració de
diferents instruments: ratolí i teclat d’ordinador. A la subàrea de parlar,
expressar i comunicar, hi ha l’utilització d’instruments tecnològics (TIC) i
del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar i escoltar.
I per finalitzar, en la subàrea de interpretar, representar i crear, hi
trobem la utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per
el treball d’ordinadors, per crear, dibuixar i pintar.
- Funcionalitat: (informar, practicar, crear....) Hi ha activitats que informen, com
per exemple, quan ens explica els colors o les lletres. També hi ha altres
activitats les quals permeten que els infants practiquin, per mica en mica
anar aprenent. I finalment alguna activitat com la de pintar, permet que ells
mateixos creïn.
-Tipus d’activitat que proposa: Al menú principal podem triar sobre molts temes
animals, números, lletres, colors, idiomes, cos humà, música i les estacions
de l’any que és el que més ens interessa a nosaltres, i en el que trobem
diferents apartats:
1)
Escoltar
sons de les quatre estacions.
2)
Pintar
dibuixos de les diferents estacions.
3)
Relacionar
la roba amb l’estació corresponent.
4)
Escoltar
i visualitzar el que passa a cada estació.
5)
Descarrega
un petit quadern de cada estació, on hi ha informació, activitats, poemes,
dibuixos...
- Ús:
(individual / col·lectiu): individual.
-Àrees curriculars
relacionades: Aquest joc
forma part de les tres àrees curriculars, tot i això podem destacar l’àrea de
descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a principals, ja
que és un programa adreçat al medi i per tant a l’entorn més proper.
-Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest
programa són les següents: - Pensar, crear, elaborar explicacions i
iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la
comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de
comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i
explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i
respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): L’aplicació és fàcil
d’utilitzar i esta molt ben estructurada. Per a nens i nenes d’educació
infantil és molt visual i senzilla, tot i la quantitat de possibilitats que
hi ha.
|
INTERFÍCIE:
- Descripció: (metàfores utilitzades): Depenent del tema que escullis, et guia un
determinat animal, a nosaltres ens interessa el de les estacions de l’any,
per tant, juguem amb la marieta, la qual ens informarà i ens acompanyarà a
totes les activitats que vulguem portar a terme.
-Estètica: Estèticament es una aplicació que crida molt
l’atenció visualment, ja que hi ha molts animals en moviment i de colors molt
vius i diversos. Pot agradar molt alts infants per la quantitat d’estímuls, i
per la varietat de temes a triar.
-Navegació: El menú principal és molt fàcil d’utilitzar, ja que
quan poses el ratolí sobre un personatge, es mou i apareix el tema el qual
tracta el mateix personatge. Un cop a dins el personatge, n’hi ha de més
difícils que d’altres. Alguns tenen quatre o cinc opcions, i pots tria la que
prefereixes a través d’imatges, altres només tenen un parell d’opcions i
alguna t’envia a una altre pàgina per poder portar a terme l‘activitat.
- Perifèrics especials: (tablet, càmera web…) Pàgina web per a ordinadors.
|
USABILITAT:
(capacitat d’un software per ser comprès, après,
utilitzat i atractiu per l’usuari
en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC
9126))
És un programa atractiu i interessant pels usuaris
d’educació infantil, amb ell i podem jugar a través de qualsevol ordinador
amb connexió a internet i no necessitem cap aparell extern.
|
INTERACTIVITAT:
- Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de
fer, dona informes finals de l’actuació...): Les activitats les quals els
infants han de portar a terme, deixa que els infants interactuïn lliurament,
i quan porten a terme una opció errònia, el mateix sistema la corregeix
tornant-la al seu lloc.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,
publicar informació, canviar el seu perfil,
utilitzar avatars ..... ): L’usuari pot navegar per la pàgina lliurament, i
jugar amb diferents activitats de diversos temes segons el seu interès.
-Quines possibilitats
didàctiques ofereix?
Aquesta pàgina ofereix la possibilitat didàctica d’escoltar sons, visualitzar
etapes de les diferents estacions, pintar i jugar, tenint en compte que també
disposem d’un petit quadern per a docents. A més de totes les altres
possibilitats que ens ofereixen les altres temàtiques.
|
PROPOSTES:
-Quines propostes millorar en
faries.
És una pagina bastant completa, tenim diferents
activitats, algunes són bastant senzilles, però tenint en compte que van
adreçades a infants d’educació infantil, les podríem donar per correctes.
Cada vegada que volem tirar endavant o enrere, ens em d’esperar uns segons,
ja que l’aplicació tarda uns instants a carregar-se, això pot ser un
entrebanc per els infants.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario