jueves, 29 de mayo de 2014

Aquesta anàlisi que us presentem avui, és d’una aplicació que acull totes les temàtiques relacionades principalment amb les estacions i tot el que les engloba. És una aplicació que ens permet treballar les diferents àrees curriculars a partir de les TIC. 



ASPECTES GENERALS:
 -Nom: El bosque de las actividades.
 -Autor (o autors): Junta de Castilla y León.
 -Distribuït: Distribuït a tot el món, està editat amb dues llengues, castellana i anglesa.
 -Any de producció o darrera actualització: Actual.
 -Edat dels destinataris: infants de diferents edats.
-URL: (en el cas que sigui una aplicació web): 
http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos%20Infinity/
escritorio_infantil_ /castellano/escritorio.html
CONTINGUT:
 -Breu descripció del programa: És un programa adreçat als nens i nenes d’educació infantil, el qual poden jugar amb diferents temàtiques. Hi ha diferents tipus de jocs i activitats per als infants i material per a professors.
 -Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’area de descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi trobem  l’observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn. I a la subàrea de raonament i representació, hi trobem l’identificació de canvis que es produeixen en l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte.
Per altra banda a l’àrea de comunicació i llenguatges, també hi ha continguts, els quals formen part de la subàrea d’observar, escoltar i experimentar, en la que hi trobem l’exploració de diferents instruments: ratolí i teclat d’ordinador. A la subàrea de parlar, expressar i comunicar, hi ha l’utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar i escoltar. I per finalitzar, en la subàrea de interpretar, representar i crear, hi trobem la utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per el treball d’ordinadors, per crear, dibuixar i pintar.
- Funcionalitat: (informar, practicar, crear....) Hi ha activitats que informen, com per exemple, quan ens explica els colors o les lletres. També hi ha altres activitats les quals permeten que els infants practiquin, per mica en mica anar aprenent. I finalment alguna activitat com la de pintar, permet que ells mateixos creïn.
 -Tipus d’activitat que proposa: Al menú principal podem triar sobre molts temes animals, números, lletres, colors, idiomes, cos humà, música i les estacions de l’any que és el que més ens interessa a nosaltres, i en el que trobem diferents apartats:
1) Escoltar sons de les quatre estacions.
2) Pintar dibuixos de les diferents estacions.
3) Relacionar la roba amb l’estació corresponent.
4) Escoltar i visualitzar el que passa a cada estació.
5) Descarrega un petit quadern de cada estació, on hi ha informació, activitats, poemes, dibuixos...
- Ús: (individual / col·lectiu): individual.
 -Àrees curriculars relacionades: Aquest joc forma part de les tres àrees curriculars, tot i això podem destacar l’àrea de descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a principals, ja que és un programa adreçat al medi i per tant a l’entorn més proper.
 -Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest programa són les següents: - Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals. 
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): L’aplicació és fàcil d’utilitzar i esta molt ben estructurada. Per a nens i nenes d’educació infantil és molt visual i senzilla, tot i la quantitat de possibilitats que hi ha.
INTERFÍCIE:
- Descripció: (metàfores utilitzades): Depenent del tema que escullis, et guia un determinat animal, a nosaltres ens interessa el de les estacions de l’any, per tant, juguem amb la marieta, la qual ens informarà i ens acompanyarà a totes les activitats que vulguem portar a terme.
 -Estètica: Estèticament es una aplicació que crida molt l’atenció visualment, ja que hi ha molts animals en moviment i de colors molt vius i diversos. Pot agradar molt alts infants per la quantitat d’estímuls, i per la varietat de temes a triar.
 -Navegació: El menú principal és molt fàcil d’utilitzar, ja que quan poses el ratolí sobre un personatge, es mou i apareix el tema el qual tracta el mateix personatge. Un cop a dins el personatge, n’hi ha de més difícils que d’altres. Alguns tenen quatre o cinc opcions, i pots tria la que prefereixes a través d’imatges, altres només tenen un parell d’opcions i alguna t’envia a una altre pàgina per poder portar a terme l‘activitat.
- Perifèrics especials: (tablet, càmera web…) Pàgina web per a ordinadors. 

USABILITAT:
(capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari
en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126)) 
És un programa atractiu i interessant pels usuaris d’educació infantil, amb ell i podem jugar a través de qualsevol ordinador amb connexió a internet i no necessitem cap aparell extern.
INTERACTIVITAT:
- Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...): Les activitats les quals els infants han de portar a terme, deixa que els infants interactuïn lliurament, i quan porten a terme una opció errònia, el mateix sistema la corregeix tornant-la al seu lloc.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,
publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): L’usuari pot navegar per la pàgina lliurament, i jugar amb diferents activitats de diversos temes segons el seu interès.
 -Quines possibilitats didàctiques ofereix? Aquesta pàgina ofereix la possibilitat didàctica d’escoltar sons, visualitzar etapes de les diferents estacions, pintar i jugar, tenint en compte que també disposem d’un petit quadern per a docents. A més de totes les altres possibilitats que ens ofereixen les altres temàtiques. 

PROPOSTES:
 -Quines propostes millorar en faries.
És una pagina bastant completa, tenim diferents activitats, algunes són bastant senzilles, però tenint en compte que van adreçades a infants d’educació infantil, les podríem donar per correctes. Cada vegada que volem tirar endavant o enrere, ens em d’esperar uns segons, ja que l’aplicació tarda uns instants a carregar-se, això pot ser un entrebanc per els infants.

No hay comentarios:

Publicar un comentario