lunes, 19 de mayo de 2014

Bona nit a tots!!

Avui us deixem un altre anàlisi, aquest cop és un joc per treballar aspectes de l’Hivern tot creant un ninot de neu, és una aplicació on s’utilitza la llengua anglesa, així es practica i s’adquireix vocabulari en anglès.   




ASPECTES GENERALS

-Nom: Make a snowman.
-Autor (o autors): ABCYA.COM (EDUCATIONAL)
-Distribuït: Distribuït a tot el món, tot i que només està editat amb una    llengua (llengua anglesa).
-Any de producció o darrera actualització: 17 de Maig de 1012.
-Edat dels destinataris: Educació infantil.
-URL: (en el cas que sigui una aplicació web): http://www.abcya.com/snowman.htm 

CONTINGUTS

-Breu descripció del programa: És una pàgina web que ens permet dissenyar un ninot de neu al nostre gust.
 -Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’area de descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi trobem  l’observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn. I a la subàrea de raonament i representació, hi trobem l’identificació de canvis que es produeixen en l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte.
Per altra banda a l’àrea de comunicació i llenguatges, també hi ha continguts, els quals formen part de la subàrea d’observar, escoltar i experimentar, en la que hi trobem l’exploració de diferents instruments: ratolí i teclat d’ordinador. A la subàrea de parlar, expressar i comunicar, hi ha l’utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar i escoltar. I per finalitzar, en la subàrea de interpretar, representar i crear, hi trobem la utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per el treball d’ordinadors, per crear, dibuixar i pintar.
- Funcionalitat: (informar, practicar, crear....): Els infants poden practicar, ja que poden triar què volen que tingui el seu ninot de neu.
 -Tipus d’activitat que proposa: Crear un ninot de neu, triant els ulls, nas, boca, gorra, bufanda, braços i algun altre complement. Les opcions es poden canviar, i un cop fet també és pot guardar, imprimir o començar-ne un altre de nou.
- Ús: (individual / col·lectiu): individual.
 -Àrees curriculars relacionades: Aquest joc forma part de les tres àrees curriculars, tot i això podem destacar l’àrea de descoberta de l’entorn i la de comunicació i llenguatge com a principals, ja que és un programa adreçat al medi i per tant a l’entorn més proper.
 -Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest programa són les següents: - Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques, - Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges, - Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.  
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): El joc és amb llengua anglesa, però és molt fàcil d’utilitzar, ja que hi ha moltes imatges, per tant és molt visual i molt senzill. 

INTERFÍCIE

- Descripció: (metàfores utilitzades): La pàgina no consta de metàfores, senzillament hi ha el ninot de neu al mig de la pantalla el qual els infants tenen de complementar.
 -Estètica: La pàgina combina colors blancs i blaus, els quals donen una tonalitat de sensació d’hivern. A la part esquerra hi ha el menú, on podem escollir els diferents tipus de complements, i a la part inferior hi ha les opcions de guardar, imprimir, tornar-ho a fer o marxar.
 -Navegació: La navegació és molt simple, ja que el joc només consta d’una pantalla. Podem jugar, creant els nostre ninot de neu de diferents maneres, però a part d’això el joc és molt limitat.
- Perifèrics especials: (tablet, càmera web…): Hi ha aplicacions per l’ihpad i ihpones. 

USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126)) 
És un programa atractiu i interessant pels usuaris d’educació infantil, amb ell i podem jugar a través de qualsevol ordinador amb connexió a internet i no necessitem cap aparell extern, tot i que també hi podem jugar a través de l’hipad o l’ihpone si ens descarreguem l’aplicació corresponent.

INTERACTIVITAT
- Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...): És un joc molt lliure, ja que el ninot de neu és al gust de cadascú, i no hi ha una opció correcta n’hi una altre errònia. És per començar a tenir nocions d’on col·locar cada part de la cara, i complements bàsics de l’hivern, però en cap moment ens dona cap tipus de recomanació ni informe.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear,
publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ) La funció principal és crear, ja que el joc es tracta de donar vida a diferents ninots de neu.
 -Quines possibilitats didàctiques ofereix? És bastant limitat, l’única possibilitat didàctica que ofereix es crear un ninot de neu afegint els complements que cadascú desitgi. 

PROPOSTES

-Quines propostes millorar en faries.
Podria ser un recurs amb més possibilitats didàctiques, ja que només hi ha l’opció de crear, en cap moment tenim la possibilitat de jugar a cap joc. Tot i que, per a infants d’edats primerenques, els quals comencen a utilitzar el ratolí, es un bon programa per practicar amb ell i aprendre a controlar-lo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario