jueves, 29 de mayo de 2014

Aquesta aplicació esta adreçada a l’estació de la primavera, és una aplicació que ens permet treballar conceptes de comunicació i llenguatge amb els més petits, amb sopes de lletres, comparacions i un munt d’activitats més.

 Esprem que us agradi!



ASPECTES GENERALS:
 -Nom: Característiques de la primavera.
 -Autor (o autors): No hem trobat l’autor en concret, però ho hem extret de la pàgina de la generalitat de valència.
 -Distribuït: A nivell estatal i a nivell mundial, tot i que només està editat en llengua castellana.
 -Any de producció o darrera actualització: en el joc no i surt implícit l’any de producció.
 -Edat dels destinataris: Educació infantil.
-URL: (en el cas que sigui una aplicació web)
http://mestreacasa.gva.es/web/guest/64?p_p_id=101_INSTANCE_6jaW&p_p_action=0&p_p_
state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-
2&p_p_col_count=1&_101_INSTANCE_6jaW_struts_action
=%2Ftagged_content%2Fview_content&_101_
INSTANCE_6jaW_redirect=%2Fweb%2Fguest%
2F64%3Fp_p_id%3D101_INSTANC
E_6jaW%26p_p_action%3D0%26p_p_
state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3
Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1%26_101_INSTANCE_6jaW_
keywords%3D%26_101_INSTANCE_6jaW_advancedSearch%3Dfalse%
26_101_INSTANCE_6jaW_andOperator
%3Dtrue%26cur%3D128&_101_INSTANCE_6jaW_assetId=
4700927764
CONTINGUTS
-Breu descripció del programa:
 -Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’àrea de descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi trobem  l’observació i identificació de qualitats d’elements de l’entorn. I a la subàrea de raonament i representació, hi trobem la identificació de canvis que es produeixen en l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte, ja que comparen resultats entre unes estacions i unes altres.
Per altra banda a l’àrea de comunicació i llenguatges, també hi ha continguts, els quals formen part de la subàrea d’observar, escoltar i experimentar, en la que hi trobem l’exploració de diferents músiques, diferents jocs lingüístics que ens permeten treballar globalment els conceptes de la primavera. A la subàrea de parlar, expressar i comunicar, hi ha la utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per escoltar. I per finalitzar, en la subàrea de interpretar, representar i crear, hi trobem la utilització d’instruments tecnològics en els processos creatius per tal de treballar metodologies que es porten a terme a l’aula en format paper es poden dur a terme en format digital.
- Funcionalitat: (informar, practicar, crear....) la funcionalitat d’aquesta aplicació, és informativa ja que els infants coneixen nous coneixements sobre la primavera, també tenen l’oportunitat de participar en els diferents jocs que es proposen, relacionats amb l’estació corresponent,
 -Tipus d’activitat que proposa: les activitats que proposa estan molt relacionades en les àrees de comunicació i llenguatge, com pot ser ordenar paraules relacionades amb la primavera, sopes de lletres amb la mateixa temàtica, també hi ha propostes de relacionar imatges amb paraules.
- Ús: (individual / col·lectiu): individual.
 -Àrees curriculars relacionades:  Aquest joc engloba les tres àrees curriculars que trobem a l’educació infantil. Tot i això podem veure que les àrees que es treballen més són les de coneixement de l’entorn i la de comunicació i llenguatge, ja que relaciona els conceptes relacionats amb la primavera i els aplica en conceptes lingüístics.
 -Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest programa són les següents: - Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges sobretot l’escrit, - Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals. 
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): L’aplicació és fàcil d’utilitzar i esta molt ben estructurada. Per a nens i nenes d’educació infantil és molt visual i senzilla, els colors estan molt adequat pels conceptes que es treballen.
INTERFÍCIE
- Descripció: (metàfores utilitzades): Les metàfores que podem veure que utilitza són poques, tot i això podem veure que en cada element que apareix en la pàgina principal i trobem adjudicada una activitat.
-Estètica: l’estètica és adequada a l’edat dels infants, ja que els colors són molt significatius per les característiques de la primavera. És de fàcil accés ja que es veu un espai molt amplio n els nens poden moure’s lliurement. És una aplicació molt visual i senzilla.
-Navegació: En la part superior de la pàgina principal i trobem diferents logos  ( so, subtítols, accessibilitat, i canvi de majúscula a minúscula. Per altre banda a la part central i trobem diferents dibuixos ( sol, papallons, abella, etc.) a cada un d’aquets objectes i trobem una proposta d’activitat.
-Perifèrics especials: (tablet, càmera web…) Pàgina web per a ordinadors: Aquesta aplicació es pot utilitzar des de l’explicatiu mòbil o tauleta però des de de la pàgina original del joc, no trobem una aplicació mòbil d’aquest joc.

USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per l’usuari
en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126)) 
És un programa atractiu i interessant pels usuaris d’educació infantil, amb ell i podem jugar a través de qualsevol ordinador amb connexió a internet i no necessitem cap aparell extern.
INTERACTIVITAT
- Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes finals de l’actuació...): En les activitats corregeix en verd l’ho correcte i en vermell l’ho incorrecte, no et dona opció a corregir-ho.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear, publicar informació, canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): permet respondre preguntes, fer sopes de lletres, conèixer nous elements de la primavera.  
-Quines possibilitats didàctiques ofereix? Les propostes didàctiques que ofereix és conèixer i saber com s’escriuen les paraules relacionades amb la primavera, per altre banda també podem treballar la imatge de tot allò que podem treballar en el nostre entorn proper.
PROPOSTES
Quines propostes millorar en faries.
Les propostes de millor, podrien ser que no sigues una activitat individual sinó que sigues una activitat que la poguéssim dur a terme a nivell d’aula a través del suport de la pissarra digital.

No hay comentarios:

Publicar un comentario