Aquesta aplicació esta adreçada a
l’estació de la primavera, és una aplicació que ens permet treballar conceptes
de comunicació i llenguatge amb els més petits, amb sopes de lletres,
comparacions i un munt d’activitats més.
ASPECTES GENERALS:
-Nom: Característiques de la primavera.
-Autor (o autors): No hem trobat l’autor en concret, però ho hem extret
de la pàgina de la generalitat de valència.
-Distribuït: A nivell estatal i a nivell mundial, tot i que només
està editat en llengua castellana.
-Any de producció o darrera
actualització: en
el joc no i surt implícit l’any de producció.
-Edat dels destinataris: Educació infantil.
http://mestreacasa.gva.es/web/guest/64?p_p_id=101_INSTANCE_6jaW&p_p_action=0&p_p_
state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-
2&p_p_col_count=1&_101_INSTANCE_6jaW_struts_action
=%2Ftagged_content%2Fview_content&_101_
INSTANCE_6jaW_redirect=%2Fweb%2Fguest%
2F64%3Fp_p_id%3D101_INSTANC
E_6jaW%26p_p_action%3D0%26p_p_
state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3
Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1%26_101_INSTANCE_6jaW_
keywords%3D%26_101_INSTANCE_6jaW_advancedSearch%3Dfalse%
26_101_INSTANCE_6jaW_andOperator
%3Dtrue%26cur%3D128&_101_INSTANCE_6jaW_assetId=
4700927764
|
CONTINGUTS
-Breu descripció del programa:
-Continguts: Els continguts que detectem formen part de l’àrea de
descoberta de l’entorn, a la subàrea d’ exploració de l’entorn, hi
trobem l’observació i identificació de
qualitats d’elements de l’entorn. I a la subàrea de raonament i
representació, hi trobem la identificació de canvis que es produeixen en
l’entorn i en el temps, establint relacions causa-afecte, ja que comparen
resultats entre unes estacions i unes altres.
Per altra banda a l’àrea de comunicació i llenguatges,
també hi ha continguts, els quals formen part de la subàrea d’observar,
escoltar i experimentar, en la que hi trobem l’exploració de diferents
músiques, diferents jocs lingüístics que ens permeten treballar globalment
els conceptes de la primavera. A la subàrea de parlar, expressar i comunicar,
hi ha la utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge
audiovisual com a mitjà de comunicació, per escoltar. I per finalitzar, en la
subàrea de interpretar, representar i crear, hi trobem la utilització
d’instruments tecnològics en els processos creatius per tal de treballar metodologies
que es porten a terme a l’aula en format paper es poden dur a terme en format
digital.
- Funcionalitat:
(informar, practicar, crear....) la funcionalitat d’aquesta aplicació, és
informativa ja que els infants coneixen nous coneixements sobre la primavera,
també tenen l’oportunitat de participar en els diferents jocs que es
proposen, relacionats amb l’estació corresponent,
-Tipus d’activitat que proposa: les activitats que proposa estan molt relacionades en
les àrees de comunicació i llenguatge, com pot ser ordenar paraules
relacionades amb la primavera, sopes de lletres amb la mateixa temàtica, també
hi ha propostes de relacionar imatges amb paraules.
- Ús: (individual /
col·lectiu): individual.
-Àrees curriculars relacionades: Aquest joc engloba
les tres àrees curriculars que trobem a l’educació infantil. Tot i això podem
veure que les àrees que es treballen més són les de coneixement de l’entorn i
la de comunicació i llenguatge, ja que relaciona els conceptes relacionats
amb la primavera i els aplica en conceptes lingüístics.
-Competències que es treballen: Les competències que treballem a partir d’aquest
programa són les següents: - Progressar en la comunicació i expressió
ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per
mitjà dels diversos llenguatges sobretot l’escrit, - Observar i explorar
l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte
i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
-Adequació al target: (vocabulari entenedor, nivell adequat….): L’aplicació és fàcil
d’utilitzar i esta molt ben estructurada. Per a nens i nenes d’educació
infantil és molt visual i senzilla, els colors estan molt adequat pels
conceptes que es treballen.
|
INTERFÍCIE
- Descripció: (metàfores
utilitzades): Les metàfores que podem veure que utilitza són poques, tot i això
podem veure que en cada element que apareix en la pàgina principal i trobem
adjudicada una activitat.
-Estètica: l’estètica
és adequada a l’edat dels infants, ja que els colors són molt significatius
per les característiques de la primavera. És de fàcil accés ja que es veu un
espai molt amplio n els nens poden moure’s lliurement. És una aplicació molt
visual i senzilla.
-Navegació: En
la part superior de la pàgina principal i trobem diferents logos ( so, subtítols, accessibilitat, i canvi de majúscula
a minúscula. Per altre banda a la part central i trobem diferents dibuixos (
sol, papallons, abella, etc.) a cada un d’aquets objectes i trobem una
proposta d’activitat.
-Perifèrics especials: (tablet, càmera web…) Pàgina web per a ordinadors: Aquesta aplicació es
pot utilitzar des de l’explicatiu mòbil o tauleta però des de de la pàgina original
del joc, no trobem una aplicació mòbil d’aquest joc.
|
USABILITAT
(capacitat d’un software per ser comprès, après, utilitzat i atractiu per
l’usuari
en condicions especifiques d’ús. (ISO/IEC 9126))
És un programa atractiu i interessant pels usuaris
d’educació infantil, amb ell i podem jugar a través de qualsevol ordinador
amb connexió a internet i no necessitem cap aparell extern.
|
INTERACTIVITAT
- Tipus de resposta del sistema (corregeix les actuacions, recomana el que s’ha de fer, dona informes
finals de l’actuació...): En les activitats corregeix en verd l’ho correcte i
en vermell l’ho incorrecte, no et dona opció a corregir-ho.
- Què permet fer a l’usuari? (buscar informació, respondre preguntes, crear, publicar informació,
canviar el seu perfil, utilitzar avatars ..... ): permet respondre preguntes,
fer sopes de lletres, conèixer nous elements de la primavera.
-Quines possibilitats didàctiques ofereix? Les propostes didàctiques que ofereix és conèixer i
saber com s’escriuen les paraules relacionades amb la primavera, per altre
banda també podem treballar la imatge de tot allò que podem treballar en el
nostre entorn proper.
|
PROPOSTES
Quines propostes millorar en faries.
Les propostes de millor, podrien ser que no sigues una
activitat individual sinó que sigues una activitat que la poguéssim dur a
terme a nivell d’aula a través del suport de la pissarra digital.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario